luni, 25 octombrie 2010

Pacat ca tot ce facem se reduce la ideea ca avem un interes material

    
     Imi doresc sa existe multe de inventat dincolo de ceea ce e vizibil si sa fie multe  limite de strapuns. "Putini inteleg, putini accepta". Dorinta mea, poate este analizata de o pereche de ochi ce lectureaza cugetarile mele. Esti cu adevarat om cand cugeti, cand doresti, cand simti, cand visezi. Ma simt ranita si inghesuita intr-o lume limitata de valori si concepte. Refuzul clar al vocii voastre si revolta voastra, eu nu le inteleg. De ce totul este indreptat numai impotriva mea. Dragele mele, oamenii fierb si putin peste 37 de grade. Nu vreti sa auziti povesti, iritarea voastra cere o sentinta... si iata-ma facuta din om, neom. Neoamenii dau nastere lacrimilor dupa convorbiri neplacute... iar caderea lor e doar motivul de a deveni un aisberg.

     Da, vreau ceva… ce-am vrut mereu. Vreau sa va ajut sa va fie bine. Atat cat si cum pot eu. Nu v-am vrut evoluate pentru mine, ci pentru voi. Nu am dorit sa obtineti diplome pentru mine, ci pentru voi. Cand depui efort pentru a termina o scoala, asa cum am facut eu, in nici un caz nu vrei sa auzi pe cineva spunand: “ma sterg cu diploma la fund”. Nu incerc sa va fac sa strangeti diplome după diplome în speranţa ca veti fi mai fericite. Vreau sa va spun ca acum este momentul, maine… sau la anul, sau in anul urmator, poate interveni ceva in viata voastra si sa schimbe cursul firesc al lucrurilor.

      Revolta voastra,  tine de teama ca vreau sa va iau libertatea. Care libertate, cand voi va subjugati singure propriei nesigurante. Libertatea voastra este libertatea de a face sarituri fara coarda?. Chiar va asteptati sa ma supun dorintei voastre de a sta si a privi?.

     Nu am sa ma leg de afirmatiile care s-au facut (fondate sau nu) dar vreau sa va spun doar atat: DA, categoric asta ati putea sa faceti. Apartenenţa voastra la o clasa sociala, influenteaza fericirea in acelasi fel ca si banii, dar in acelasi timp este adevarat ca nu aduce cu ea mult mai multă fericire, dar nici nu rapeste mai multa. Am citit undeva ca “inteligenta este aproape inutila celui care n-o are decat pe ea”.

     Daca vrei binele cuiva (si eu asta sustin cu patos aici), il lasi LIBER. Liber sa aleaga cu cine se intalneste, daca se intalneste, liber sa ceara ajutorul, daca considera ca are nevoie, liber sa aleaga, sa greseasca, sa iubeasca, sa sufere si liber chiar si sa faca sarituri fara coarda (daca el asta vrea) – desi...este riscant. Eu pot cel mult sa va spun ca nu e bine ceea ce faceti, argumentand desigur, si sa va las LIBERE.

     Ar trebui sa am incredere in voi si in hotararile pe care le luati, ar trebui sa fiti capabile sa alegeti, sa distingeti  BINELE de RAU, pentru simplul motiv ca... este viata VOASTRA si numai VOI puteti decide ce faceti cu ea deoarece sunteti majore si raspunzatoare, iar eu sa stau sa privesc cum va ordonati viata (cat mai este posibil, pentru ca la un moment dat voi deveni invizibila).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

"Consider că oamenii se pot schimba şi îşi pot determina destinul numai dacă îşi controlează gândurile"